Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
ELECTRIFYING THE DRIVE.
HOE ‘GROEN’ IS HET?
De overstap naar elektrisch rijden past perfect bij MINI. Onze elektrische modellen stoten geen CO2 emissie uit, maar leveren nog steeds krachtige prestaties. Maar wanneer zijn ze echt ‘groener’ dan benzineauto's? Voor het productieproces van elektrische auto's is meer energie nodig dan bij benzineauto's, maar tijdens het gebruik wordt de voetafdruk in verhouding geleidelijk kleiner.
IN DIRECTE VERGELIJKING MET ANDERE AANDRIJFVORMEN IS BATTERIJ-ELEKTRISCHE AANDRIJVING DE MEEST EFFICIËNTE EN MILIEUVRIENDELIJKE OPTIE.
EEN MEETBAAR VERSCHIL MAKEN.
TOEGEWIJD EN DOELGERICHT.
HEAD OF MINI.
STEFANIE WURST.
“Een elektromotor past perfect bij MINI. Onze elektrische modellen stoten geen CO2 emissie uit, maar leveren nog steeds krachtige prestaties. Daarom hebben we besloten om vanaf 2030 een volledig elektrisch merk te zijn. Een stap vooruit zetten, met behoud van oude waarden – voor onze klanten en de fabriek. Ik weet dat iedereen die wel eens met de volledig elektrische MINI Cooper heeft gereden niet meer terug wil. Nog meer Go-Kart feeling is gewoon niet mogelijk.”
MINI GAAT ELEKTRISCH. EEN OVERZICHT.
VOLLEDIG ELEKTRISCH VOOR 2030.
VEEL GESTELDE VRAGEN.
Dat doen we zeker. Aluminium is een lichtgewicht, sterk en oneindig recyclebaar materiaal dat daarmee ideaal is voor toepassing in elektrische auto's. Het probleem is wel dat bij de productie doorgaans veel CO2 emissie vrijkomt. Voor het reduceren van de CO2 voetafdruk van onze toeleveringsketen heeft BMW Group een overeenkomst gesloten met het bedrijf Rio Tinto en zijn partners. Zij ontwikkelden een elektrolyseprocedure waarbij geen CO2 emissie vrijkomt tijdens het smeltproces. Er is dus een aanzienlijk potentieel voor het verminderen van de uitstoot van CO2 in de toeleveringsketen van aluminium.
Met de nieuwe modelgeneratie biedt MINI een volledig leervrij interieur. Dat is mogelijk dankzij de toepassing van duurzame, deels gerecyclede materialen. Door geen leer te gebruiken wordt de CO2 emissie in de gehele toeleveringsketen met 85% gereduceerd.
Dit betekent dat nieuwe, diervrije materialen worden gebruikt voor de bekleding van de stoelen, het stuur en de transmissiehendel. Deze materialen zijn net zo robuust en bieden net zo veel grip als leer. Afhankelijk van het uitrustingsniveau wordt gebruikgemaakt van kunstleer van polyvinylchloride (PVC) en/of textiel. Vergeleken met echt leer is kunstleer diervriendelijk en veel duurzamer. Bij de productie komen minder schadelijke stoffen vrij en worden geen dieren gedood of verwond.
BMW Group werkt aan het aanzienlijk optimaliseren van het gehele accusysteem met celmodules. De energiedichtheid van de accucellen wordt verbeterd, terwijl de kosten voor materialen en productie worden verlaagd. Het kunnen recyclen van de accu is een belangrijk aspect bij de ontwikkeling van toekomstige generaties accucellen. Daarnaast doen we uitgebreid onderzoek naar solid-state-accutechnologie. Dankzij ruimtebesparende componenten zoals onze platte hoogvoltage-accu, die ook wordt geproduceerd in de BMW Group fabriek in Leipzig, biedt de nieuwe elektrische MINI Countryman nog meer ruimte en comfort.
DOE MEE AAN DE VERANDERING.
ONTMOET DE NIEUWE ELEKTRISCHE MINI FAMILIE.
Het is het begin van een nieuw tijdperk. De nieuwe elektrische MINI familie biedt toonaangevende Go-Kart feeling met een volledig elektrische aandrijving en een meeslepende digitale gebruikservaring.