Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
VOLLEDIG ELEKTRISCH MINI RIJDEN.


De voordelen van elektrische auto’s.


TOEKOMSTBEWUST RIJDEN.


EENVOUDIG OPLADEN.


LAGE LOPENDE KOSTEN


EEN NIEUWE KIJK OP DE GO-KART FEELING.
Wie zegt dat elektrische mobiliteit niet sensationeel kan zijn? Het directe koppel van een elektrische MINI zorgt voor een vlotte acceleratie en die iconische Go-Kart feeling waar je zo van houdt. Dankzij zijn lage zwaartepunt en de uitgebalanceerde gewichtsverdeling, biedt elke bocht puur plezier.


DE NIEUWE ELEKTRISCHE MINI FAMILIE.


BEKIJK MEER TIPS EN TRUCS OVER DE ACTIERADIUS.
DE MINI ROUTEPLANNER: MOEITELOOS REIZEN.




DE MINI APP: JOUW SLIMME ELEKTRISCHE MAATJE.
VEELGESTELDE VRAGEN.
Koud weer kan de actieradius van een elektrische auto met 10-12% verminderen. Tegenwoordig hebben de meeste elektrische auto's dan nog steeds een actieradius van 250-300 km. Ruimschoots genoeg voor de dagelijkse ritten. Dankzij slim technisch ontwerp zijn ze in de winter ook veel efficiënter dan veel mensen denken. Bij sneeuw presteren elektrische auto's beter dan conventionele auto's, dankzij de lage positie van de accu en het als gevolg daarvan lage zwaartepunt. De beste manier om koude periodes het hoofd te bieden, is door ervoor te zorgen dat het laadniveau van je MINI Electric niet onder de 20% komt. Dit laadniveau fungeert als reserve voor als de accu te koud is en die opgeslagen energie moet aanspreken om het laadproces te starten. Om efficiënt op te laden, moet de accutemperatuur van je auto bovendien binnen een bepaald bereik liggen: 15 tot 25°C. Als het buiten echt koud is, dient de accu eerst op te warmen voordat hij met een hogere snelheid kan opladen. Dus zet je auto indien mogelijk in een garage waar hij minder beïnvloed wordt door de buitentemperatuur.
De netwerkcapaciteit is niet zo'n groot probleem als vaak wordt gedacht. Tot nu toe heeft de markt van elektrische auto's een voorspelbare groei en worden stroomnetten in hetzelfde tempo uitgebreid. In de nabije toekomst is het niet nodig om de energieproductie op te voeren. Energieleveranciers hebben ruim de tijd gehad om vooruit te plannen. De exacte situatie verschilt wel per land. In Noord-Europa gaat de introductie van elektrisch rijden vrijwel moeiteloos dankzij de sterke stroomnetten. In andere delen van Europa gaat het wat moeizamer door de verouderde elektriciteitsinfrastructuur. Er wordt wel snel gewerkt aan verbetering. Een ‘onverwacht’ voordeel op dit gebied is dat de modernste elektrische auto's zelf een vitale rol kunnen spelen voor de flexibiliteit van het stroomnet. In plaats van alleen stroom te vragen, kan een elektrische auto binnen het stroomnet ook dienen als groot energieopslagstation op wielen. Zo kan energie worden opgeslagen en op een later moment worden gebruikt. De komende jaren zijn steeds meer opladers geschikt voor het bidirectioneel laden dat hiervoor nodig is.
Een elektromotor heeft veel minder bewegende delen dan een brandstofmotor, wat betekent dat elektrische auto's voordeliger zijn in onderhoud. De gemiddelde onderhoudsbeurt kost minder dan bij een brandstofauto. Naast deze besparing is het ook voordelig om de elektrische auto thuis op te laden, wat op de lange termijn ook een grote besparing is. Hoewel sommige aspecten bij een elektrische auto voordeliger zijn dan bij een brandstofauto, kosten traditionele onderdelen zoals banden en remklauwen ongeveer hetzelfde.