Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
ELECTRIFY YOUR DRIVE.
Bereid je voor op de legendarisch Go-Kart feeling, met direct beschikbaar koppel en lokaal emissievrij. Overstappen naar een elektrische MINI is in elk opzicht zinvol. De prestaties waarvan we houden blijven hetzelfde, maar de technologie erachter wordt met de dag slimmer en schoner. Hier ontdek je de voordelen van het nieuwe elektrische rijden – hoeveel je bespaart, hoe vaak je moet opladen en hoe gemakkelijk elektrisch rijden kan zijn.
*Elektrische aandrijflijnen zijn van zichzelf zeer efficiënt – tot 80% van de energie wordt benut voor rijden (bij een conventionele verbrandingsmotor is dat soms maar 15%). Iedere kleine verandering heeft echter invloed op het algehele verbruik.
WIST JE DAT?
MEER DAN 120.000
openbare laadpunten in Nederland
73-89%
DEELS GROENE ENERGIE
wordt gebruikt voor openbare laadpunten
36 MINS
ELEKTRISCHE ACTIERADIUS MET VOLLE ACCU.
HOE VER KAN IK KOMEN?
TOT
402 km
(WLTP)
BEKIJK WAT JE KUNT BESPAREN.
Jouw gemiddelde dagelijkse reisafstand:THUIS LADEN:
ONDERWEG LADEN:
Prijzen op basis van gemiddelde benzinekosten (€2,05/l) en gemiddelde elektriciteitskosten (€0,30/ kWh thuis) (€0,39/kWh AC) & (€0,60/kWh DC) over de afgelopen 12 maanden. Laatst geüpdatet in september 2023.
De actieradius in de praktijk is afhankelijk van verschillende factoren, zoals onder meer de gekozen wiel- en bandenmaat, persoonlijke rijstijl, de route, weersomstandigheden, gebruik van verwarming/koeling en voorconditionering. Afhankelijk van externe factoren, zoals de netspanning of buitentemperatuur, kan de oplaadtijd in de praktijk afwijken van de tijd die hier wordt weergegeven. De oplaadtijden zijn berekend op basis van een buitentemperatuur van 25°C.
VEEL VOORKOMENDE ZORGEN.
De accu's van een elektrische auto's leveren gemiddeld tien jaar de volle capaciteit. Is het accupakket niet meer geschikt voor gebruik in een auto, dan wordt die ‘opgedeeld’ in kleinere cellen, die nog worden gebruikt voor energie-opslag. Bijvoorbeeld als stroomvoorziening in geval van nood, in plaats van een dieselgenerator. Of als algemene opslag, op momenten met veel stroomproductie maar weinig vraag.