Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
Circulariteit.
DE CIRKEL ROND.
Duurzaamheid begint bij de basis, daarom kijken wij bij MINI hoe we onze productie nog duurzamer kunnen maken en onze auto’s en materialen, zoals bijvoorbeeld onze accupakketten, een tweede leven kunnen geven.
De materiaalkringloop van een batterijcel.
De levenscyclus van een batterij voor elektrische voertuigen bestaat uit vier fasen: ontwikkeling, gebruik in het voertuig, tweede leven en batterij-recycling. Ga met ons mee op een reis van de ontwikkeling in het BMW Group Battery Cell Competence Center tot aan de recycling.
20.09.2020
CARROSSERIE.
Na het ontmantelen worden de onderdelen van de carrosserie gesorteerd en versnipperd voor verschillende doeleinden. Van energiewinning tot omsmelten. En de kans is groot dat de materialen uiteindelijk weer in een MINI terecht komen. Maar de opties zijn legio
Glas.
Alle ruiten gaan naar de glasrecyling fabrieken. En aangezien gerycled glas de belangrijkste grondstof is voor de glasindustrie, zou jouw oude ruit maar zo op je nieuwe MINI terecht kunnen komen.
KATALYSATOR.
Het platina uit oude katalysatoren wordt gebruikt voor de productie van nieuwe katalysatoren.
Accu.
Een accu die eindeloos meegaat? Het scheelt niet veel. Het lood uit een MINI wordt omgesmolten voor de productie van nieuwe accu’s.
LICHTMETALEN VELGEN.
De oude velgen worden omgesmolten en het gerecyclede aluminium kan worden gebruikt voor nieuwe velgen.
MOTOROLIE.
Nadat alle smeermiddelen uit een MINI zijn verwijderd, wordt de olie opgewerkt en kan dan zomaar weer uitkomen waar het ooit begon – in de motor van een MINI.